Omlouváme se, ale tento produkt se již neprodává.
Můžete si vybrat podobné zboží z naši nabídky.
Model auta ŠKODA HISPANO-SUIZA 25/100 PS 1928 AUTOCULT 01021 v měřítku 1:43
ŠKODA HISPANO-SUIZA 25/100 PS 1928 je jedním z nejikoničtějších modelů automobilů vyrobených českou automobilkou Škoda. Tento model je výsledkem spolupráce mezi českou automobilkou Škoda a španělskou luxusní automobilkou Hispano-Suiza, která byla známá svými inovativními a prestižními vozy. ŠKODA HISPANO-SUIZA 25/100 PS byl vyroben v roce 1928 a dodnes je považován za symbol elegance, technické dokonalosti a automobilového luxusu.
Tento vůz představoval vrchol tehdejší automobilové techniky a byl určen pro nejvyšší společenské vrstvy. Vůz byl vybaven šestiválcovým motorem o objemu 6,5 litru, který poskytoval výkon 100 koňských sil, což bylo na tehdejší dobu neuvěřitelně výkonné. Motor byl navržen tak, aby poskytoval hladký a tichý chod, což bylo důležité pro zákazníky, kteří si cenili komfortu a luxusu.
Nejjednodušším způsobem, jak vstoupit do automobilové třídy, která dosud nebyla obsluhována výrobcem, je licenční výroba vyzrálého a v ideálním případě stále prodejného modelu. To si myslela i Škoda v první polovině dvacátých let. Hledání luxusního vozu zavedlo Čechoslováky do Hispano-Suiza ve Španělsku. Od roku 1919 do jejich portfolia patřil model H 6 B – pět a půl metru dlouhá limuzína s 6válcovým čtyřdobým motorem a trvalým výkonem 100 koní. V té době bylo vozidlo považováno za inovativní a mělo pověst velmi dobré kvality. Obě továrny se dohodly a od roku 1924 získala Škoda licenci na výrobu H 6 B.
25. června 1925 byla v Mladé Boleslavi přijata první objednávka na Škodu Hispano-Suiza 25/100 k. Příjemce pošty se musel divit, protože odesílatelem nebyl nikdo jiný než kancléř prezidenta republiky! Dne 10. května 1926 byl konečně vyplněn dodací list vozu k předání Státnímu kancléřství. V té době musel být tento postup prováděn s hrdostí. Škoda Hispano-Suiza 25/100 k s registrační značkou „N-1“ se stala oficiálním vozem prvního prezidenta, který byl ve funkci od roku 1918 – tehdy 76letého Tomáše Garrigue Masaryka.
Kromě prezidentského vozu se do roku 1929 vyrábělo „kolem 100“ sedanů – to je oficiální číslo, které dnes Škoda uvádí jako výrobní číslo. Jiné zdroje uvádějí „…nejméně 50“.
Díky spolupráci dvou významných automobilových značek, Škoda a Hispano-Suiza, vznikl vůz, který se stal legendou a ikonou automobilového průmyslu. Jeho technické specifikace, design a luxusní provedení jsou dodnes obdivovány a studovány jak automobilovými nadšenci, tak historiky. Tento vůz je příkladem toho, jak může spolupráce mezi dvěma odlišnými kulturami a technickými školami vést k vytvoření něčeho skutečně výjimečného a nadčasového.
Závěrem lze říci, že ŠKODA HISPANO-SUIZA 25/100 PS 1928 není jen automobil, ale symbol celé jedné éry automobilového průmyslu. Je to vůz, který si zaslouží být nejen připomínán, ale i uchováván a oslavován pro své technické a estetické kvality, které dodnes inspirují a fascinují. Model od firmy Autocult je skvělým způsobem, jak tuto automobilovou legendu přiblížit široké veřejnosti a umožnit lidem ocenit její krásu a historický význam.