24 hodin Le Mans – jeďte s námi
 
 
Tak jako každý rok se příznivci vytrvalostních závodů sejdou v červnu na největším závodě světa 24 hodin Le Mans. Jako obvykle jsme spolu s CK WISNAR pořádající jediný zájezd na tento motoristický svátek připravili pro naše zákazníky zvýhodněnou nabídku již 6. ročníku jediného zájezdu z České republiky a letos poprvé v nové rozšířené formě a autobusem přímo do Le Mans.
 
 
V případě, že provedete rezervaci zájezdu přes naši firmu do 20.5.2010, obdržíte slevu z ceny zájezdu ve výši 10%. Ale to není vše. V případě, že provedete rezervaci zájezdu přes naši firmu a zájezdu se skutečně zúčastníte, obdržíte navíc od nás slevu na nákup na www.svet-modelu.cz ve výši 10%, což při pořádném nákupu, Vám může vrátit cenu zájezdu a Vy jste tak byli v Le Mans zadarmo!
 
Program zájezdu:
 
1 . den: Odjezd z nástupních míst, cesta do SRN a Francie.
2. den: Ráno příjezd do Le Mans, k závodnímu okruhu. Volno. Možnost
si postavit stany, návštěva trati, boxů, vesničky... Odpoledne
přejezd tramvají do centra k „Parádě pilotů v ulicích starého
města“. Večer návrat.
3. den: Volno u trati. Doprovodný program, odpoledne start závodu
na 24 hodin.
4. den: Po ukončení závodu sraz výpravy a přesun autokarem směrem
k Paříži na nocleh.
5. den: Paříž – návštěva francouzského hlavního města, odjezd
k večeru.
6. den: Návrat do ČR.¨
 
Kod Termín Pokoj 1/3 Pokoj 1/2
6085 10.6. -.15.6.2010 4490 Kč 4980 Kč
V ceně: 1x ubytování v Paříži v hotelu typu Accor – F1 nebo podobném
(po závodě), doprava autokarem do Le Mans (autokar zde zůstává),
průvodce, zákonné pojištění CK, DPH. Cena nezahrnuje vstupy.
Příplatky: 1x snídaně: 190 Kč
Zájemci o zajištění noclehu v Le Mans během konání závodu si musí provézt rezervaci ubytování u CK co nejdříve – kapacita hotelu je omezená!
 
 
Pro navození atmosféry autentická reportáž z 24 hodin Le Mans 2009 a pár fotografií
 
5. zájezd do Le Mans 2009
 
Tak je to tady. Letos naposledy postaru. Zájemci se letos začali hlásit zase dost pozdě. Ale nasbíralo se jich více než dvě desítky, takže příští rok už vypravíme autobus celý jen a jen do Le Mans. Trvalo to, ale zájem o tento závod roste.  Díky Vám !!
 
 A v roce 2009 ? Vyjeli jsme v pátek, po republice nabírali zájemce o závody i ty kteří s námi jeli do Paříže (těch bylo na sto padesát ; takže najednou více autobusů….).
A v sobotu ráno jsme byli v Paříži, na nádraží Montparnasse. Zde jsem zjistili, že zájem o Le Mans je větší než před rokem. Všechny TGV byly vyprodány. Tak jsme jeli běžným rychlíkem Ter a dopoledne byli v Le Mans. Tramvaj jménem Kjóto (tihle ekologové !!) nás přepravila k trati. Pak vchodem od trati Bugatti jsme šli na místo poblíž oblouku Dunlop, kde jsme našli místo pro naše stany, které sloužily jako skladiště letáků a zbytečných věcí, případně i jako místo pro krátký spánek. Čas ve vesničce utekl rychle a už to začalo.
 Horko, slunečno. Sehnal jsem lístek na tribunu Dunlop - parta Dánů měla jeden navíc.
Takže pěkně ve stínu se dal sledovat start závodu, průjezd pod oblouk. Velkoplošná obrazovka naproti.   Opravdu dost dobré., navíc Dánové byli bezva parta, takže se konzumoval pastis, víno. Po dvou hodinách, když donesli pivo, jsem raději mizel. Přece jen závod byl zajímavý a taky škoda sedět jen na jednom místě.
 Peugeoty byly rychlé, víc než jsem čekal, hlavně poté, co v tréninku pole position získaly na poslední chvíli. Zajímavé R 15 letos na 908 nestačily. Jen ten zvuk L
 Peugeoty (a Orecy taky) taky měly změněný předek, Před rokem se devětsetosmičkám zanášely chladiče, takže letos se prostor před přední nápravou zvedal strměji vzhůru, nebylo to už t tak „průtočné“ jako předchozího roku. Možná méně hezké, ale chladiče se neucpávaly. To byla jedna z příčin loňského nočního zpomalení, kterou pak odskákalo nejvyšší vedení Peugeotu Sport a Jacques Villeneuve, jako hlavní hvězda. Francouzi u trati i ve vlaku se v tom shodli, že nové vedení Peugeotu hledalo obětního beránka. A něž přiznat nedostatky ve strategii a konstrukci, je lepší ukázat na nejznámějšího jezdce a šéfa týmu. A tak se taky stalo. Alespoň že už letos to Peugeotům vyšlo…
 Zato Astony, Orecy jely nádherně, škoda že Pescarolo nemělo formu minulých let. Zklamal Creation (Vanina Ickx si své maximum tak nezlepšila). A vůbec kategorie GT2 byla taky hezky našlapaná.. 
  Procházení kolem trati pokračuje: Oblouk Dunlop, La Chapelle, Esses Tertre Rouge, vesnička, cílová rovinka.
Večer autobusem do Arnage – tam to mám moc rád. Indy, Arnage: hezké fotky, auta blízko, večer rozžhavené kotouče, plameny z výfuků !!
V noci navettou (kyvadlový bus) k tribuně, sledovat dění v depu. A až kolem půl čtvrté jsem si lehnul. Byly čtyři pryč, když jsem vstal. Něco se dělo. Pár desítek metrů odtud tvrdě boural  908 Pescarolova týmu. Ve speciálu Le Mans Racig pak později psali jen o ztrátě kontroly, nic bližšího.  Pole vedl zpomalovací vůz. Doufal jsem, že to pomůže peugeotu č.8, který měl večer technické potíže a jezdil nyní druhý za kolegy s devítkou.
 Ráno u Tertre Rouge a pod obloukem Dunlop je vždy nádherné, lidé spí, postupně vstávají. A vozy krouží s rozsvícenými světly, dlouhé stíny se zkracují…
Konec závodu jsem trávil na tribuně Dunlop, Dánové dnes abstinovali se slovy, že včera bylo pastisu přespříliš. Prý každý rok jsou na stejném místě. Pili jak Dánové, tito bankovní poradci a finančníci …..
 Ke konci před našimi zraky Tomáš Enge při nájezdu k oblouku Dunlop střihnul prima hodiny – neúmyslně. Jenže moc, moc chtěl co nejrychleji  – ale nové gumy po výjezdu z depa neměly přilnavost.
Ale udržel to na trati a jel dál. Super sestava Peugeotu č. 8 neútočila na č.9. A nakonec se vozy se lvem ve znaku seřadily a triumfálně projely cílem. Potěšil i hezký výsledek Nicolase Prosta, když už Alain zde nikdy nejel, jeho syn se zlepšuje…
 Honem do prostoru startu a cíle, pěšky po trati k depu a stupňům vítězů…..v zatáčkách guma z pneumatik pěkně lepila…..
No a pak vyhřátou tramvají na nádraží, vlakem do Paříže, Autobus nás vyzvednul u nádraží, pak na nocleh.
Je příjemné se vyspat v posteli, dát si sprchu… A pak další den se podívat po Paříži….
V úterý jsme byli doma plni dojmů.
A taky jsme si řekli, že letos už zájem o zájezd byl takový, že příští rok to pojedeme autobusem až do Le Mans. To už půjde. TAKŽE ZÁJEMCI o Le Mans 2010  POZOR !!   Příští rok žádný vlak ! Autobus budeme mít na parkovišti, bude možné si tam leccos nechat. Pojedeme tak, ať jsme tam už v pátek ráno na volný přístup do depa a na parádu pilotů. Takže neváhejte !!
Už brzy nashledanou !! Aux prochaines 24 Heures du Mans 12.-13.juin 2010 !!
 
Miroslav Wisnar                            zajezdy@wisnar.cz